Stresspreventie.

Balans tussen werk en privé. Zowel op het werk als in de privé situatie kun je te maken krijgen met stressvolle situaties. Je werkt dan even op volle toeren en na een rustperiode komt je vanzelf weer in balans. Op het moment dat de stress langdurig aanhoudt kan de onbalans te groot worden.  Je komt dan in een glijdende schaal. Je hebt moeite om te herstellen.  Je wordt moe en kortaf. Je hebt veel minder incasseringsvermogen, je wordt labiel en je krijgt fysieke klachten. Je blijft moe, ook na een paar vrije dagen.

Burnout

Een Burnout ontstaat na een lange periode van grote druk en het negeren van je stress signalen. Langdurig over je grens gaan en goed zijn in “volhouden”. Je bent intens moe, en je hebt fysieke en psychische klachten.  Werken lukt niet meer en thuis wil je even helemaal niets.  Standaard begeleiding is dan coaching en beweging. Een effectieve aanvulling hierop is het ondersteunen van de balans van je stress hormonen voor snellere en betere genezing en minder restklachten nadien.   lees meer

Hormonale onbalans

De overgang en hormonale onbalans, wordt nog al eens verward met het hebben van teveel stress of Burnout zijn. Nu is dat niet zo gek want tijdens de overgangsperiode is je lijf hard aan het werk en is er dus sprake van veel interne stress waardoor je minder draagkracht hebt voor stressvolle situaties..  Belangrijk om de hormonen  zo goed mogelijk in Balans te houden.  lees meer

Over Anita

Meer energie en balans in je leven.

Herken je het volgende:

  • Je wilt je gezond en in balans door het leven gaan maar het lukt niet meer.
  • Je doet je best om alle ballen, privé en in je werk, in de lucht te houden maar de energie lijkt op.
  • Je krijgt stress gerelateerde klachten zoals slecht slapen, moe opstaan, spijsverteringsklachten, uitgeputte bijnieren, Burnout of onbalans in je hormoonhuishouding.
  • Je wilt wel maar het lukt niet meer.

Even voorstellen: ik ben Anita Pieterman, natuurgeneeskundig therapeut, en ik behandel mensen met stress gerelateerde en hormonale klachten. Het resultaat is dat er weer energie vrij komt en je inzicht in, en controle krijgt over, je gezondheid en je eigen balans.

Ongeveer 25 jaar geleden kwam ik in aanraking met de methodiek spiertesten en was verbaasd hoe mijn eigen lijf aangaf wat er mis was en wat nodig was om weer in balans te komen.  De methodiek van Totaalbalans was hierop een waardevolle aanvulling en heeft mij geholpen bij mijn eigen Burnout en overgangsklachten.

Ik vond weer balans op zowel fysiek vlak als op emotioneel en spiritueel vlak.

Lees meer…

Hoe goed ben jij in balans?

Hoe zou het zijn om meer energie en balans en je leven te ervaren? 

Gezondheid, werk en privé in balans.

Minder last van stress en hormonen en meer energie.

 

MIJN BLOG

  • Coaching
    10 manieren om stress te verminderen
    Anita Pieterman
    november 14, 2018
    anemptytextlline
    1. Sluit je dag rustig af. Neem na een lange dag werken een warme douche , doe makkelijke kleding aan....
  • Coaching,Stress
    Vitamine D in 5 vragen
    Anita Pieterman
    november 14, 2018
    anemptytextlline
    1    Waarom Vitamine D Vitamine D: Helpt om calcium uit de voeding in het lichaam op te nemen. Het is...

WAT CLIËNTEN VINDEN